Påminnelse till mig själv!

- postat i: Livet
Jag har haft det tufft nu ett par månader tillbaka. Snarare ett halv år faktiskt.
Med tufft menar jag mycket med jobb och studier. Dålig hantering av min kost och inte super motiverad gällande min träning.
Fast där måste jag påminna mig själv!
För bara två år sedan var jag överviktig, inte bara överviktig. Jag var klassad som FET enligt BMI skalan. Jag hade 36,1 i BMI med mina 118kg på mina 179cm. Visst BMI skalan är inget jag följer eller tror på men där hadde den rätt. Jag var FET. 
 
Men det är just det: Jag VAR fet. Jag ÄR inte det längre. Enligt BMI skalan har jag fortfarande några kilo kvar att gå ner men jag vet också att jag har "normalt" mycket fett på kroppen eftersom jag har relativt mycket muskler också.
Jag måste komma ihåg att ge mig en klapp på axeln över det arbetet jag gjort.
Min kropp är i en bra form. Den ska visserligen bli ännu bättre men den är så mycket bättre än vad den var förr.
 
Så visst jag har haft ett tufft halvår men jag har inte låtit mig själv falla tillbaka (allt för mycket) i gamla mönster. Visst jag har pendlar i vikt mellan 86-90kg men jag har ändå kämpat vidare. Jag har inte gett upp och det kommer jag aldrig göra.
Vet ni varför?
För min kropp förtjänar det!
Efter alla år av skitmat, socker och vanvård av min kropp så vet jag att den mår mycket bättre av bra kost och motion. Det kommer den alltid må bättre av. Det gör alla kroppar.
Jag är skyldig mig kropp och själ att ta hand om mig själv på bästa sätt.
 
Love your body!
 
 
Kom ihåg det Sanna! Du är grym, du är stark och du kan klara vad som helst!
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: