När det inte blir som man tänkt...

- postat i: Livet, Outfits, Träning, Vikten
Jag är en person som trivs med att planera och vill veta vad som händer.
Men ibland blir det inte som man har tänkt och ibland går det inte att planera allt.
Det har jag verkligen fått känna av nu när jag jobbar som lärare i årskurs 6.
Det finns alltid något att göra, jag hinner sällan allt jag har tänkt och jag orkar inte mycket annat än att jobba.
 
Vi har haft en stor omgång av förkyldning på skolan och självklart har jag också åkt på det. Lagom till alla utvecklingssamtal dessutom.
Men nu är jag någorlunda frisk, bara nästan som rinner lite.
Så idag kom jag ut på första promenaden och även första gympasset på 10 dagar.
Riktigt gött för kroppen att få jobba lite igen.
Härlig känsla när det bränner i musklerna, även om jag tod det väldigt lugnt idag.
 
En annan sak som slog mig idag är att idag gick tjejmilen i Stockholm.
Det var något som jag ville köra i början av året men har inte haft någon motivation för att springa på riktigt länge.
Jag har överlag haft dålig disciplin på vad jag äter, tränat mindre än jag borde och låtit de fortlöpa för länge!
Inte okej.
Idag när jag var på gymmet fick jag sota för det när vågen visade 90,0kg! J*vla skit att jag låtit mig själv falla tillbaka. Lägg av med den skiten!
 
Jag har funderat fram och tillbaka på vad orsaken kan vara och mycket är nog stress från olika håll och att jag är psykiskt trött. Det leder ofta till att jag tycker synd om mig själv och då låter jag mig äta vad jag vill.
Så jag måste se till att få bort mycket stress plus att få tillbaka motivationen.
Jag har en plan som jag hoppas kommer fungera, ska bara sätta den i verket först ;)
 
Jag har en vecka till med utvecklingssamtal, inte många kvar. Sen blir det något lugnare på jobbet och jag kan få in mina kvällsrutiner på gymmet igen. Inte konstigt att jag inte orkar tränar när jag är på jobbet mellan 10,5-11,5h varje dag. Blir att jobba lite mindre snart ;)
 
BTW sorry för att jag varit dålig på att blogga men så blir det ibland :P
 
 
Lets do this!
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: