Våga vara stolt!

- postat i: Livet
Inom "fitness världen" finns en fantastisk grupp som kallas MRR. Det står för Min Resa Räknas.
Budskapet är att alla resas räknas oavsett vad man jobbar för, mot vilka mål och oavsett förutsättningar. Fantastiskt och så sant!
 
Jag är med i facebook forumet och blir inspirerad  där varje dag av vilka fantastiska kämpar det finns där ute i vårt avlånga land :) Jag har inte gjort mycket väsen av mig i forumet men idag såg jag en utmaning från grundaren Christoffer där man skulle berätta 5 saker man var stolt över.
Här är mina 5 saker jag delade med mig av i gruppen:
5 saker som jag är stolt över:
1. Att jag gått ner över 30 kg genom hård träning och utan att svälta!
2. Att jag slutat äta lösgodis (min stora drog) och även slutat snusa.
3. Att jag inte är lika fixerad vid vad jag väger utan tittar mig själv i spegeln.
4. Att jag oftare påminner mig själv om hur bra jag är.
5. Att jag prioriterar mig själv oftare och inte bara alla andra
 
 Även denna bild la jag upp. För den är jag faktiskt riktigt stolt över. Älskar att man kan se mina armmuskler. Jag kan se hur alla mina timmar på gymmet ger resultat.
Jag är så stolt över hur jag bär upp mig själv idag jämfört med för 18 månader sedan.
 
Jag har klarat många mål men jag har även många kvar :)
 
Ett av mina största mål just nu är att bli klar med min lärarutbildning. Examensarbetet känner jag mig också lite stolt över. Jag har jobbat hårt med det och det ser riktigt bra ut :) Jag har en hel del kvar men jag har fasiken nästan skrivit 9000 ord nu. Heja mig!
 
Men nu ska jag strax krypa ner i en nybäddad säng och i morgon blir det gymmet med några av mina favoriter ^^ Super nice. BTW får vi se hur det går då jag har rätt fin träningsvärk från gårdagens pass med härliga J :) Fick mass bra tips på övningar för flera av mina svaga punkter och det känns riktigt nice idag ;) Tack för ett toppen pass! Det får vi göra igen, snart!
 
Så kom ihåg, kämpa hårt och våga vara stolt!


Anonym

Jag är superimponerad över vad du gjort! Vilken resa!!

Svar: Tack :D
Sannasaur

gull-may

Du är fantastisk. ! Lycka till i allt Du i framtiden företar Dig och goa kramar önskar Din mormor

Svar: Tack mormor :)
Sannasaur

Mia

Hej! Bra kämpat!:) Hur många kcal brukar du ligga på dagligen? Och hur många kcal äter du nu inför sommaren?:)

Svar: Tack :)Eftersom jag fortfarande har några kilon att bli av med ligger jag normalt runt 2000kcal/dag. Jag tror mitt dagliga behöv ligger runt 2400kcal en normal dag. Nu har jag precis lagt in en högre växel och deffar lite. Ligger då på 1500-2000Kcal beroende på hur jag har tränat. :)
Sannasaur

Mia

Okej, tack för tipset! Har alltid tyckt att det varit svårt att veta hur många kcal man ska ligga på. Har för min del oftast slutat med att jag äter för lite kcal och så blir det till slut ohållbart eftersom kroppen inte orkar med träningen och man faller tillbaka.. Ska höja upp kcal-intaget, träna hårt och hoppas att jag denna gång kan vara lika hängiven som du!:)

Svar: Ja det är väldigt svårt att veta. Det är precis som du säger väldigt vanligt att man äter lite för lite. Jag försöker tänka mer på att om jag har tränat extra hårt då kan jag äta lite extra :)
Sannasaur


NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: