Hej igen!

- postat i: Livet, Träning
Nu har jag varit borta länge. Förlåt!
Men jag har haft så himla mycket med jobb, skola och fritid.
 
Nu är det mycket på jobbet med bedömningar och allt annat som händer i slutet av terminen. Förra veckan jobbade jag till och med 13 timmar på en dag. Det må vara enbart psykiskt ansträngande men jag är mer fysiskt stark ;) hihi.
Men nu är nästan alla bedömning klar dock är det några tuffa dagar kvar. Flera friluftsdagar och utflykter, men det är såklart kul också.
 
Nu i helgen (och i går) har jag fullt upp med att läsa uppsatser inför nästa veckas seminarium. Det vill säga sista dagen på Campus där jag redovisar mitt arbete och en annan lärarstudent opponerar på mitt arbete. Så bara att plugga plugga plugga. Sen kanske man tror att det är slut? Nej då, då har jag en vecka på mig att fix alla fel som examinatorn vill att jag ska ändra. Så precis 2 veckor kvar sedan är studierna klara! Ska bli så skönt.
Fick även veta igår att skolverket beslutat att nya lärare inte behöver ett introkduktionsår för att ansöka om lärar legitimation. Skönt! Vilket betyder att så fort jag fått mitt examensbevis kan jag även söka om legitimation. Nice!
 
Men nog om jobb och skola!
Träning är fortfarande en stor del av mitt liv. Jag har prioriterat min träning högt vilket jag är glad för. Träningen får mig att slappna av och släppa tankar på jobb och studier. Som tur är flera av mina fina vänner på gymmet också vilket gör att jag kombinerar häng och träning ;) hihi Vi har så himla kul när vi tränar, vilket är fantastiskt härligt och gör att man verkligen vill vara på gymmet :D
 
Jag har även varit väldigt duktig och tagit många promenader för att öka min träning och kaloriförbrukning. Går ju på ett ganska stort underskott (de flesta dagar iaf) för att bränna mer fett och gå ner ytterligare några kilon. Vore så sjukt härligt att komma ner till 78kg innan året är slut. Sist jag vägdemig låg jag på 86kg. Ny invägning blir det på Lördag morgon ;) Får se vad den säger :)
 
Jag ska även nämna att jag är ingen super kvinna som klarar av hur mycket som helst. Jag är också mänsklig och igår hade jag ett ordentligt breakdown som gjorde att jag inte kunde jobba. Som tur har jag fina vänner runt mig som får mig att inse att jag måste göra saker som får mig att må bra och inte ger mig ångest. Självklart ska jag försöka utmana mig lite mer men jag ska inte må dåligt över det. Mina vänner fick mig att inse att jag måste prioritera mig först, vad jag vill i livet och se till att älska migsjälv innan jag kan älska någon annan. Så de där med kärlek och hitta någon att dela livet med får vänta ett tag till. Och vet ni vad? Det gör mig inget för jag har världens finaste vänner som jag älskar fruktansvärt mycket och som jag vet älskar mig för mig <3
Det är kärlek! Tack för att ni finns i mitt liv <3
 
 
 
 
Glad på ytan? Glad innuti? Ja för det mesta är jag glad från topp till tå ;) Men alla har tuffa dagar.
 
Kämpa på mina vänner!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: