Diet räddaren?

- postat i: Kost, Livet
Som jag skrev sist så ligger jag ju på en högre växel nu med kosten. 
Man kan kalla det en deff. Mitt mål är att gå ner under 30% i kroppsfett (just denna gång) och komma i min brudtärneklänning som jag ska ha i sommar.
 
Men vad är deff? Ja det är kort och gott en typ av diet. Man går på kalori underskott och det är vanligt att man ökat upp fettförännande träning, exempelvis promenader. När kroppen får på underskott blir man lätt trött. Och jo det har jag känt av. Det är det tyffaste, enligt mig, med att deffa. Jag har provat tidigare i år men då pallade jag inte, var för trött i kombination med mörker. Det blev bara pannkaka så att säga.
 
Just nu går det rätt bra.
Dock kommer det där jäkla sötsuget ibland. Igår kom det när jag hade vilodag så jag ringde till min kära far för lite inspiration. Det slutade i en nyttig annanaspaj :) Riktigt nice!
Så jag tänkte dela med mig av receptet till er som vill ha ett nyttigare allternativ när sötsuget slår till :)
 
5 skivor annanas ringar (ca 110 kcal)
0,5 dl havregryn (ca 60kcal)
1 msk mini keso (ca 30 kcal)
Kanel, kardemumma och ev kalorifri kolasås
 
Hacka upp annanas ringarna och lägg i en liten ugnssäker form. Krydda rikligt med kanel och lite med kardemumma. Strö över havregrynen och toppa med kolasåsen. In i ugnen på ca 200 grader i 20 minuter. Toppa med keso och njut.
Riktigt gott och nyttigt mellanmål på dryga 200 kcal! 
Helt klart en räddare i nöden för mig :)
 
 
Nu ska jag försöka plugga lite till innan jag ska bege mig mot gymmet för dagens ben pass :)
 
Puss på er!


Åsa

Bra recept :) tack!

Svar: Det var så lite :)
Sannasaur


NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: