Go hard or go home

- postat i: Livet
Ja det är ett vanligt motto för många i fitnessvärlden och även för mig.
Jag räknas nog till en av alla fitnessfantaster i världen för jag älskar verkligen att känna hur blodet pumpar i övningarna, hur kroppen säger åt mig att sluta när det är för tungt men huvudet säger fortsätt. Ja det är en riktigt hälig känsla. Många lyssnar nog tyvärr på kroppen och ger upp när den säger ifrån. Nu menar jag inte att alla ska gå och skada sig på gymmet genom att köra tokhårt, det tar sin tid att komma dit. Men försök alltid en repition till. Testa att tenja på gränserna. Bara för att någon har sagt kör 10 repitioner så är det inte förbjudet att göra 12!
 
Idag känns det att Sofie dödade mig igår. Alltså shit va jag har träningvärk i benen och rumpan :P Haha helt galet, men såååå nice! Love it!
 
Var påväg att ta mig en vilodag, men efter att ha ätit lite för mycket godsaker så kände jag mig såhär
då får man pallra sig till gymmet och pumpa lite till ;)
 
Blev ett ordentligt överkroppspass med:
Axel ut (uppvärmning)
Bänkpress; ökningar och superset. Toppade med en 2:a på 45kg, med passning.
Dipps 5 set 57kg(avdrag)*10 rep
OHP 3 set med 24,5kg, 22kg och 19,5kg. Trötta axlar.
Biceps curl; 1 set med 8kg i varje hand*10 reps + 2 set med 9kg i varje hand*10 reps.
Flyes 3 set 17,5kg*10
Reverse flyes 3 set 12,5kg*10
Triceps med rep 2 set 30kg*10, 2 set 25kg*10
Facepulls fick avsluta med droppset 45kg*10, 40kg*10, 35kg*6, 30kg*5 och 25kg*5.
 
Så ett reällt pass och det passade mig bra. Var verkligen i min bubbla där bara jag finns :)
Man måste ju ta vara på sig själv :)
 
BTW så har jag även varit på Harry Potter utställningen som åker runt i världen. Den är ju i Norrköping nu i sommar. Riktigt roligt att få se så många saker från inspelningar och höra om de olika tankarna när de gjort filmerna :) Kan jag verkligen rekomendera till er :)
 
Så 2 pass har det blivit idag. Körde även 5km promenad i morse plus vandrat en hel del på stan.
Så 4 pass på 2 dagar. Inte konstigt att jag är trött i kropp och själv.
 
I morgon blir det nog en promenad då med, är ju så skönt att starta dagen med det. Dock blir det inget gym då jag ska jobba 13-21. Så det blir iaf 14km på cykel totalt.
Men på Torsdag, då ska jag träna. Jag ska prova på något nytt inom träning, nämligen Cross fit. Får återkomma om hur det var, om jag överlever vill säga ;)
 
Nu kallar sängen.
Natti natti på er



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: