Tacomix

- postat i: Kost, Livet
Igår skrev jag ju att jag provade att göra en ny variant av middag.
 
Det blev en typ av tacos kan man säga.
 
Detta är en låg kalori variant av middag.
 
För 3 portioner använde jag:
250g Nötfärs 10% fett
140g majs (en liten burk)
125g kidneybönor (en liten burk)
22g sugersnaps.
Tacokrydda
 
1 Blomkålshuvud
Olivolja och kryddor
 
Börja med att dela upp blomkålen och lägg i en ungsform. Häll lite oilvolja och kryddor som du gillar och ha i ugnen ca 20 minuter på 225 grader.
Stek köttfärsen och häll på tacokrydd och lite vatten. Häll på grönsakerna (inte blomkålen såklart) och låt puttra tills blomkålen är färdig.
 
Jag var lite osäker på om detta skulle bli gott men oj va gott det blev :)
Jag gjorde 3 portioner av det men de blev ganska små. Vill man så kan man räkna det som 2 större portioner :)
 
Hoppas det smakar väl



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: