Protein Chokladbollar

- postat i: Kost, Livet
Äntligen har jag hittat ett recept på riktigt goda Protein Chokladbollar. Det kan säker bli ännu godare men jag gillar verkligen dessa ^^
 
Jag hittade receptet i Gymgrossistens tidning men valde att ändra lite på det.
 
För 10 st Protein Chokladbollar behöver du:
  • 2,5 msk kokosolja (Jag använder fitnessgurus)
  • 2 skopor (60g) One Whey Vanilj Vitchoklad
  • 1 msk kakao
  • 1,25 dl havregryn
  • 0,25 dl kokosflingor
  • Vatten
Blanda alla torra ingredienser i en skål. Smält kokosoljan och blanda med de torra ingredienserna. Värm upp lite vatten så de blir ljumet. Blanda lite i taget med smeten tills det får en bra konsistens och rulla till bollar. Rulla gärna i kokosflingor om du gillar det :) Låt stå i kylen minst 1 timme och avnjut ^^
 
Snitt värde pär boll:
Kcal: 85
Protein: 5,4g
Kolhydrater: 4,5g
Fett: 5,1 g
 
Goda, mättande och proteinrika ^^
 
 
Hoppas ni provar detta och att ni kommer gilla det ^^


Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se


URL: http://www.hittarecept.se

NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: