2 år!

- postat i: Kost, Livet, Träning, Vikten
2 år har gått sedan jag startade denna blogg.
2 år har gått sedan min fasters begravning.
 
Ni som har läst mitt första inlägg vet att en av anledningarna till att jag startade min blogg var att jag insåg hur snabbt livet kan ta slut och min faster sa alltid att man måste kämpa för det man vill ha. Min faster var en fantastisk människa. Hon uppnådde mycket medan hon levde. När jag var och hälsade på henne i USA för 4 år sedan var hon så glad över att jag bestämt mig för att söka lärarutbildningen och ta den akademiska vägen.
Jag vet att hon och hennes far och mor sitter och vakar över mig och är stolta över mig :)
 
Vad har hänt de senaste året jämfört med året innan?
Oj oj va grejer det har hänt ;)
1. Jag började träna på Actic. Bästa som kunde hända mig. Det är idag som ett andra hem till mig :)
2. Jag har skapat/fått mer kunskap om kost och varför bantning inte är något som passar mig.
3. Jag har börjat lyfta tunga vikter! Älskar det. Vem trodde att jag skulle syssla med styrketräning på den nivå jag gör idag? :P
4. Jag har läst till idrott och hälsa lärare. Vilket har gett mig mer kunskap om hur fysisk aktivitet påverkar barn och vuxna samt hur viktigt en balanserad kost är för oss. Plus att jag fått massa nya idrotts färdigheter om friidrott, redskapsgymnastik och skridskor :)
5. Jag har pluggat i England. Ja kommer ni ihåg att jag var i Chester i början av förra året? Det känns som en evighet sedan jag var där. Så himla roligt, förutom att jag var sjuk :P
6. Jag började mitt sista år på LiU och startade av det som fadder på Nolle-P. Riktigt kul men vilket slit. 
7. Min bästa vän har fått barn! Kan inte fatta det riktigt :) Vi som ofta tar en svängom ute i Sverige och lever för dagen. Nu har hon en liten mini också. Ska bli så himla underbart att se denna lilla krabat växa upp :)
8. Slutat äta lösgodis och dricka alkohol. Jag vet att det inte är bra för min kropp så jag undviker det bara. Inte konstigare än så ;)
 
Sist men inte minst. Jag är ca 15-20kg lättare än vad jag var för 1 år sedan. Jag har ca 10% mindre fett på kroppen. Jag är galet mycket starkare, friskare och piggare. Jag älskar livet och mår fantastiskt bra.
 
Min maxvikt hade jag under hösten 2012 (ca 14-15 månader sedan) Då vägde jag 118kg! Inte ok!
Idag väger jag ungefär 91kg. Det är en viktnedgång på 27kg! Helt galet fantastiskt. Det vore nice med -30 innan jag åker till Teneriffa ;) Men jag kämpar vidare med bra kost och hård träning ;)
Hoppas jag kan göra en ny invägning på Söndag eller senast nästa Torsdag. Får se vad coachen säger ;)
 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Är du inte nöjd med ditt liv, ta tag i det och ändra det. Är det som det var för mig ditt beteende med mat? Då måste du ändra detta beteende. Min relation med mat är helt annolunda idag än för bara 1 år sedan. Jag ser mat idag som byggstenar och bränsle för min kropp. Självkart är det någon gott ibland som jag unnar mig men inte varje dag! 
Var stark!
Var envis!
Håll hoppet uppe för det kommer att gå ge det lite tid bara!
 
Kämpa på!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: