Stå emot

- postat i: Livet
Något jag haft ett ohälsosamt förhållande till är vågen.
Förr kunde jag väga mig säkert 10 gånger per dag. För att se om man gått ner efter man rört sig lite mer, se om man gått upp efter godiset. Ja menar hallå! Bara för att man äter 1 kg av något går man inte upp 1 kg på en gång kanske. Haha 
 
Idag har jag ingen våg hemma. Jag har en i källaren men jag tror faktiskt det är dags att göra sig av med den helt och hållet. För varför behöver jag ha den där? Vad ska jag spara den till? Inget!
 
Jag har inte vägt mig själv på 5 veckor nu. Jag hade ju en invägning med M för 3 veckor sedan men jag har inte ställt mig på vågen själv :) Jag hoppas att jag en dag inte har behovet av att väga mig hela tiden.
Det gör jag ju inte idag men det tar bra mycket längre tid att bli av med ett beroende. Man får kämpa och stå emot nästan hela tiden. Det är samma med godis och snus. Jag känner fortfarande suget men jag har det under kontroll :)
 
Men hittills har jag haft en plan och det är att undvika omklädningsrummet på gymmet där det finns en våg. Så oftast slänger jag in mina grejer i receptionen istället för att slåsa in dem i ett skåp i omklädningsrummet. På det sättet undviker jag helt enkelt frästelsen ;)
Idag fick jag dock stå emot. Skulle iväg på ett möte efter att jag tränat så jag behövde duscha och byta om när jag tränat klart. Men jag stod emot frästelsen och vägde mig inte. Men på Torsdag då ska jag se till att få vägas in :D Nyfiken :D
 
Annars så är mitt liv fullt av studier just nu. Min dator bråkar en hel del så det lutar åt att köpa mig en ny i morgon. Har snackar med min lillebror som jobbar på Elgigaten och även med min pappa som jobbar på Samsung om en dator som de tycker är vettig och kan passa mig. Får se hur detta slutar. Måste ju kunna skriva mina arbeten.
 
Men ha en fin kväll!
Puss puss och kämpa på!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: