Min vardag

- postat i: Livet
Det är ju tur att man inte har praktik jämt. 
Just nu känns det verkligen att man "jobbar" 100%, pluggar utöver det, tränar 5 dagar i veckan och även ska göra allt annat som vardagens kräver.
 
Idag har jag haft praktik fram tills 14.30. Soft tänker ni. Nämen det var bara att gå hem och hämta cykeln typ för jag hade handledning för ex-jobbet 15.15. Cykla hem ifrån skolan runt 16.30. Hämtade ett paket på vägen och sedan hem för att tvätta.
Ska snart hämta tvätten som hänger på tork. Medan jag har tvättat har jag ätit en matlåda samt läst en artikel till mitt ex-jobb. Tungläst på engelska men intressant. Jag har precis betalat alla räkningar och ska om typ 15 min röra mig mot gymmet. Ingen rast och ingen ro :P Hahaha
Men jag gillar när jag håller igång. Mår bättre av att inte slappa hela dagarna :)
 
Jag har fått önskemål om att beskriva hur en vanlig dags kost ser ut för mig. Självklart delar jag gärna med mig av det :)
 
Jag börjar oftast dagen med en skål gröt. 1 dl havregryn, lite salt, kardemumma, kanel och 2 dl vatten. 1 minut i micron, rör om och sedan 1 minut till. Sen har jag i fitnessgurus one whey choklad hasselnöt 1/3 skopa (10g) som jag bara blandar ner i den klara gröten. Sedan toppar jag gärna med hallon eller blåbär. Annars är mosad banan också en favorit att ha på. Ibland kanske jag tar en riskaka eller två om jag inte känner mig mätt (Lätt saltad).
 
 
 
 
Vid 10 tiden tar jag mig gärna en kopp kaffe (utan mjölk) och en frukt. Äpple eller banan.
 
Till lunch åt jag idag ett väldigt kalorisnålt allternativ men ack så gott. 90g Torsk som jag gjort i ugnen med salt, citronpeppar och dill. 40g (torrt) ris och 100g kokta sommargrönsaker. Jag hade även med 6 små tomater.
 
Vid 14.30 åt jag en proteinbar från fitnessguru på vägen hem för att hämta cykeln.
 
17.20 åt jag tacogryta med broccolimix. Tacogrytan är nötfärs, bönmix, majs, tacokrydda och champinjoner. Broccolimix är som sommargrönsaker typ. Finns på ica ;)
 
 
 
På gymmet dricker jag aminosyror under passet och protein efter passet. Båda är från fitnessguru One amino och One whey eller One whey Isolate. Protein och aminosyror dricker jag för att hjälpa kroppen att bygga upp musklerna efter att man brytit ner dem under träningspasset. Sen är det viktigt att äta proteinrik mat också. Hellre att man äter mycker "naturliga" proteiner än kosttillskott.
 
När jag kommer hem från gymmet behöver kroppen mer mat efter ett tufft pass. Ikväll blir det nog kvarg (vanlig blandade med vanilj) toppat med bär och en knäckemacka till tror jag. Kanske att jag slänger in en banan också ;)
 
Nä nu måste jag skynda mig. 
Ha det bra och kämpa på!!!!
Puss



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: