Vegetariskt

- postat i: Kost, Livet
Nom nom nom! Så goda mina muffins blev :)
 
Så detta är Sannasaurs Vegetariska mat-muffins.
 
Vad behöver man för att göra detta så?
 
Deg:
Vetemjöl
Dinkelmjöl
Salt
Bakpulver
Olivolja
Vatten
 
Jag tog hälften vetemjöl och hälften dinkel kanske 3 dl vadera. lite salt och 1-2 tsk bakpulver.
1dl olivolja och sedan vatten tills degen är lagom kladdig.
Sedan kavlar du ut degen.
 
Topping:
Tacosås mild 
ketchup
små tomater
frusen hackad spenat
pesto
riven ost
 
Jag började med att bland tacosåsen och kechupen mest för att det var så lite sås kvar :P
Bre ut över den utkavlade degen.
Tina spenaten i micron i några minuter
Skiva tomaterna och lägg ut dem på såsen.
När spenaten är tinad så brer du ut den över såsen och tomterna. (jag hade nog velat salta lite också)
Rulla sedan ihop allt likt en rulltårta.
Skär rullen i ca 3cm breda bitar (jag fick 10 bitar) och lägg upp i muffinsformar.
Toppa med en liten klick pesto och strö över lite riven ost.
In i ugnen i 12 minuter på 200 grader.
 
Jag tog lite keso till mina muffins då jag vill ha lite mer protein till min mat :)
 
Hoppas det smakar för det tycker jag att de gjorde :)
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: