Tips!

- postat i: Kost, Livet, Träning, Vikten
Jag vill tipsa er som vill äta nyttigt och äter mycket grönsaker.
Denna veckan såg jag att Coop har halva priset på mycket av deras grönsaker.
Toppen bra då grönsaker kan vara ganska dyrt ibland.
Så förut köpte jag:
1 majskolv (som jag ska grilla i morgon i skolan)
småtomater
sallad
sötpotatis (har ett lägre GI än vanlig potatis, vilket betyder att de påverkar inte blodsockret på samma sätt)
 
I morgon ska vi ha Orientering hela dagen och kommer då grilla tillsammans vid lunchen. Läraren bad oss att vara lite mer kreativa än att ta med korv eller hamburgare. Så jag slår på stort ;)
Jag håller på att marinera kycklingbitar som jag ska trä på spett i morgon. Till kycklingspetten ska jag grilla majskolven som jag köpte idag :) Nom nom! Kan det vara årets sista grillning??? Vem vet.
 
Förut var jag ju även på gymmet. Känndes riktigt bra även om min vänster axel sa ifrån lite. Men jag är så himla motiverad till att träna och tycker det är super kul just nu. Jag gick hem med känslan av att mitt liv är faktiskt riktigt bra just nu. Jag är förmodligen mer hälsosam än vad jag någonsin har varit i hela mitt liv.
Nu är det bara att rulla på :)
 
Som jag skrev tidigare måste jag ta det lite lugnt med träning med benen framöver.
Jag gjorde faktiskt så att jag bokade en timme med Coachen på Torsdag. Hoppas han har något nytt att bjuda på och att han verkligen kör slut på mig ;) Haha. Nä men det ska bli kul att ändra lite i träningen.
Jag har visserligen lagt till lite egna övningar ibland mesat för att jag haft energi kvar.
 
Så nu är det fullt ös med kosten (framförallt) tills Torsdag. Då är det uppföljning och invägning ;) Hoppas att jag kan bli av med några hekto till tills dess ;) 
 
Nu ska jag försöka hitta motivation till att plugga lite till ;)
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: