Nyttiga blåbärs protein muffins

- postat i: Kost, Livet
Nu tänkte jag bjuda med mig av receptet jag skapade igår.
 
Jag exprementerar ju gärna i köket och det blir inte alltid så bra :P
Men i går blev det faktiskt riktigt bra :D
 
För 5 muffins behöver du:
  • 1 dl fiberhavregryn
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 msk mandelmjöl
  • en nya salt
  • 1 dl frysta blåbär
  • 1 ägg
  • 1 msk kvarg
  • 1 skopa (30g) One Whey Choklad Hasselnöt
  • 1/2 dl Mjölk
Jag började med att blanda de torra varorna i en mixer så att havregrynen blev mer till mjöl.
Sedan i med resten och känn efter om du kan behöva mer/mindre mjölk.
Det ska bli en bra smet att hälla upp i formarna.
 
Jag fick ihop 5 muffins som jag gräddade i ugnen på 175 grader i 10-15 minuter.
 
De blev så goda att jag åt upp alla på en gång :D Men det gör ju inte så mycket när de är så nyttiga.
 
Det ända negativa var att en hel del fastnade i formen. Men men allt kan inte vara perfekt.
De var goda och lagom söta :)
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: