Mycket att tänka på...

- postat i: Livet
Nu är jag hemma efter kvällens pass på gymmet.
 
Föreläsningen var väldigt intressant och jag tar med mig mycket av den.
Det jag fastnade extra mycket för var hur piercingar påverkar kroppen. Det är ju något kroppen inte vill ha och gärna stöter bort. Så jag funderar på att testa en månad utan. Dock måste man ju ta genom straven ibland så att det inte hålet växer ihop.
Eller är det tid att kanske ge upp den helt?
Har ju haft den i 7 år och tänker ju inte ens på den längre.
Tycker jag fortfarande att den är häftig?
 
Ja många tankar väktes.
Något annat de tog upp är hur många olika faktorer som påverkar vår hälsa.
  • Fysisk aktivitet
  • Kost/Näring
  • Matsmältningen
  • Vätska
  • Sömn och vila
  • Stress
  • Inställning
Ja det är massor som påverkar oss. Detta kan vara både vid viktnedgång och muskelbyggnad.
Det är viktigt att ha alla dessa delar. Inte bara några. ALLA!
Många tycker till exempel att jag är udda som går och lägger mig runt 22 varje kväll men jag får alltid mina 7-8 timmars sömn som jag behöver för att må bra. Sen behöver alla olika mycket men jag känner mig bäst :)
 
Men nu ska jag hoppa in i duschen då jag jobbade upp en rätt bra svett på passet. Dock kunde jag inte göra allt pga av handleden men jag fick göra annat istället ;) Inte vila inte :P
 
Men ha en mysig kväll så hörs vi i mon. Om jag inte får något infall ikväll ;)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: