Motivations tips

- postat i: Livet
Något jag saknade mycket i början av min resa var motivation.
Många söker motivation men hittar sällan tillräckligt många källor för att fortsätta att kämpa.
Så vad gör jag för att fortsätta kämpa och vara motiverad?
 
  1. Följer massa fitnesskonton på instagram. Det första jag kan göra på morgonen är att kolla på alla grymma människor som kämpar. Nyttig mat och bra träningstips. Det är verkligen super! Ni får gärna följa mig också. Jag heter Sannasaur ;)

  2. Läs träningsbloggar. Jag tänkte dela med er av några bloggar jag läser.
    http://finest.se/misskenving Grym tjej som kämpar för sin debut som bikinifitness modell.
    http://fitspooration.myshowroom.se/ Endast 16år är denna tjej som ger allt i sin träning och kost.
    http://fitnessguru.se/bernhardsson Grym kille som har många bra tips inom kost och träning.

    Vill ni ha ännu mer bloggar att läsa så kan ni kolla denna länk:
    http://fitnessguru.se/toppbloggare Där har ni fitnessgurus alla toppbloggare.

  3. Sist men inte minst. De dyraste allternativet. Köpt nya träningskläder! Har man köpt nya snygga träningskläder så vill man ju använda dem. Då vill man gå till gymmet och känna sig lite extra snygg ;)
Det är mina största motivationskällor.
Har ni några bra tips får ni gärna dela mer er :)


Ali Johansson

Motivation är något som har sina upp och ner gångar. När jag befinner mig i en nedgång så motiverar jag mig att bita ihop för att jag vet att det snart kommer vända.

Sen när det kommer till hård träning, riktigt hård träning, så kan man använda ett föremål som avskärmare. Dvs att du har en ring, tröja, byxa, eller kanske ett halsband som du har på dig endast när du ska ställa in dig i "robotmode". Det låter kanske lite konstigt med jag hade en ring som jag använde som avskärmare vilket fick mig att automatisk att bita ihop så fort jag bar ringen. Det slutade med jogginturer från Göteborg till Växjö och ett par rundor från Trollhättan till Göteborg. På 6månader ökade jag från att springa 20km/månaden till 200km/veckan.

Detta föremål blev så pass stark att jag faktiskt blev tvungen att göra mig av med ringen. Det blev för mycket avskärmning att man till och med avskärmades på det känslomässiga planet.

Det finns så otroligt många trick man kan använda sig av för att man psykologiskt ska kunna ställa in sig i ett robotmode. Med rätt inställning och rätt metod kan man ta sig hur långt som helst!

Svar: Häftig utveckling! Jag har faktiskt aldrig hört någon som gjort något liknande. Men jag tror verkligen att det kan vara bra. Jag kör något liknande med Celsius. Ska jag få dricka en Celsius måste jag göra mig förtjänt av den i min träning efteråt (drick innan träning). Men alla har vi våra tips och trix :)
Sannasaur


URL: http://www.alijohansson.se

NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: