Bra mat

- postat i: Livet
Idag fick jag i mig en ordentlig frukost. Nomnom
 
Jag började söka lite på varorna jag åt till frukost och hittade väldigt intressant fakta om Avokado
 
Avokado - en superfrukt för hälsa och skönhet
Avokado är sprängfylld med nyttiga fetter som både kan förebygga rynkor och förbättra hjärnkapaciteten. Så ät avokado och måna om din skönhet och hälsa.
 


Avokado är en riktig superfruktmed mycket vitaminer, mineraler, nyttiga fettsyror och antioxidanter.
 
Dom nyttiga fetterna består främst av enkelomättat fett som har förmåga att sänka den dåliga kolesterolhalten och höja den bättre. Omega 3 fettsyrorna bidrar till att förhindra rynkor, förbättra hjärnkapaciteten och lindra smärta som vid artrit. Avokado innehåller även oljesyra, en byggsten för omega 9, som är bra för huden och verkar antiinflammatoriskt.
 
Avokado innehåller också mycket E-vitamin som hjälper till att bevara huden mjuk, smidig och frisk samtidigt som håret får extra glans. Kaliumhalten är också hög vilket hjälper till att reglera blodtrycket och är bra för musklerna. Det finns också gott om fibrer, folsyra och vitamin C, A och B samt magnesium.
 
Så det är helt enkelt väldigt bra att äta avokado :)
Idag hade jag avokado på en knäckemacka. Är så himla gott.
 
Så här såg min frukost ut idag
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: