Att tänka på framtiden

- postat i: Livet
Är det bara jag som gör det?
 
Nej det måste vara flera som oroar sig, planerar och funderar vad ska jag göra sen.
 
Jag har under en lång tid sagt att när jag är färdig med mina studier så ska jag ta upp hästeriet. Ta upp lill hästen och rida in honom och sedan ta hit min egna häst.
Men efter att pratat med en kompis om detta så insåg jag att jag mest såg problem och dyra kostnader med att ha häst igen. Vill jag verkligen det?
 
Har du en häst måste du alltid sätta den i första hand, till och med före dig själv. När jag bodde hemma så hade jag ju alltid mamma som kunde åka och ta hand om hästarna om jag var sjuk eller var tvungen att jobba lite extra.
Men när man är själv så har du bara dig själv att lita på.
Visst du har vänner i stallet som säkert ställer upp ibland.
Men vill jag ha det livet igen?
 
Jag pratade med min pappa förut om hur jag kände och han sa åt mig att sluta oroa mig för det och att jag inte ska känna att jag måste ta en av hästarna. Det var mammas beslut att köpa den senaste hästen och hon klarar sig bra som det är just nu.
Skönt att veta att ens föräldrar alltid finns och stöttar mig :) Älskar er så himla mycket ska ni veta!
 
Jag måste försöka bli bättre på att leva i nuet. För just nu kan jag säga att jag har ett riktigt bra liv! Ett liv som jag trivs med! Fina vänner och bekanta. Studier och jobb. Och det viktigate av allt jag kan säga att jag har ett hälsosamt liv. Det kan bli ännu bättre men jag vet att jag lever bättre än vad många andra gör.
Jag har allt jag behöver och ganska mycket mer där till. Mitt liv är fantastiskt just nu och jag måste börja leva i det. Inte i framtiden eller dåtiden. I nutiden!
 
Kärlek till alla er som förgyller mitt liv <3 Ni är fantastiska <3



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: