Teknik och vikter

- postat i: Livet
Igår var jag iväg och jobbade på förmiddagen och skrapade ihop många kilometrar med cykeln.
Direkt efter detta så drog jag till gymmet för veckans sista benpass.
Eftersom jag cyklade så långt var jag rätt trött i kroppen och framförallt benen.
Jag hade med mig en bar som jag åt innan träningen och klunkade ner en Celsius medan jag tjötade lite mer den härliga personalen på Actic :)
 
Den Celsiusen gjorde precis vad den skulle. Vart jätte pigg och motiverad.
Jag var till och med tvungen att tygla mig själv och inte köra allt för hårt. Men jag värmde upp med lite löpning. Ökade hastigheten från 10 km/h till 12km/h och joggade 500m. Härligt att knäna har blivit mycket bättre :)
Sen blev det benböj. Jag valde att inte öka vikterna (var jäkla sugen) eftersom jag cyklat och joggat.
Så det blev mycket fokus på tekniken. Och jag fick till det riktigt bra alla 10 set :) Nöjd tjej! ^^
 
Eftersom jag hade så mycket energi la jag till lite extra övningar för ryggen och sidan :) Det blev 3*8 för varje "del" dvs rygg, höger sida och vänster sida :)
Jag kände mig fortfarande stark efter detta så jag ökade lite på bensparken och lår-curlen ;) Där får jag köra så många set jag orkar, men jag kör alltid 10 repititioner.
Bensparken var riktigt kul då mina knän inte alls gör speciellt ont länge. Så skönt :D
 
Hur såg då passet ut?
10 min på bandet promenad och löpning
10*10*20kg benböj
3*8 rygg
3*8 höger sida
3*8 vänster sida
5*10*36kg benspark
4*10*43kg sittande lår-curl
 
Riktigt härligt när allt går som man vill :D
 
Nu ska jag strax till gymmet. Smygstartar nästa veckas träning ;)
Hade velat köra squash men hittade ingen som var sugen ;)
Så då får man hitta på något annat ;)
 
Idag står det iaf bänk och rodd på schemat ;) 
Så ha en bra dag alla fina och tacka för era fina kommentarer <3



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: