Förbränning

- postat i: Livet
I eftermiddags hämtade jag ut min Polar Pulsklocka :D
Lärde mig den väldigt fort och hade den på dagens RPM (spinning) pass.
RPM är ett väldigt högt tempo med många intervaller. Pulser kommer upp vill jag lova ;)
 
Jag startade klockan redan innan passet medan jag gick lite på bandet. Så totalt sätt så hade jag en medelpuls på 153 slag/min och max var 181!!! Jag hade lite som mål att komma upp i 180 och det gjorde jag :)
Totalt sett så förbrände jag över 800 kcal, då har klockan min vikt, länge, kön, ålder och då även pulsen. Självklart är detta säkert inte 100% säkert men vi kan säga att jag förbrännde en hel del.
 
Svettig tjej efter passet :D
 
Detta fick mig verkligen att förstå varför M vill att jag ska äta mer. Han vill att jag ska äta ca 2000 kcal/dag. Vilket låter mycket för mig eftersom jag försöker gå ner i vikt. Jag menar jag har ju gått på pulver dieter som är under 500kcal/dag.
Men efter passet och när jag såg hur mycket jag förbrännt förstod jag vad han menar med att jag tränar en hel del. Jag hade ju fått i mig ca 1200 kcal innan passet och så brände jag 800. Så i slut änden är det ändå förlust och jag bör går ner i vikt. Så de dagar när jag ätit runt 1500 kcal (vikter jag gjorde innan) och tränade så var ju kroppen väldigt tömd.
 
Så till kvällsmat blev det ordentligt med mat :D
 
 
Summa sumarum så är jag väldigt nöjd med pulsklockan och den fick mig att inse att jag behöver kalorier och näring :) Så nu är det bara att jobba vidare ;)
 
BTW så var passet så jobbigt att jag inte var långt ifrån att spy :P Fasen vad jag fick kontakt med magmusklerna, ryggen och rumpan... SWEEET! Lär kännas i morgon ;)
 
Nu blir det lite chilla innan jag ska krypa ner under sängen.



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: