Drygt 1 år sedan

- postat i: Livet
God morgon på er!
 
Som ni säkert har läst tidigare räknar jag att min resa mot ett hälsosammrare liv började den 1 Nov 2012. Jag har dock ingen vikt ellet mått från just den dagen men jag har det från den 11 Nov 2012. Jag vet att jag vägde lite mer innan och som mest vägde jag 118,0kg. Helt galet att jag lät det går så långt. 
Så nu står jag här drygt ett år senare och drygt 20kg lättare (invägning sker i kväll på gymmet ) och många centimeter smalare :) 
 
Och visst är det just centimetrarna som är viktigast egentligen. Många av oss vill ju komma i smal-jeansen eller drömklänningen. Sen ska egentligen inte vågen spela någon roll. Men den gör ju ändå det och jag skyller på samhället. Vi ska ha ett "normalt" BMI. Vet ni att jag fortfarande klassa som farligt FET?! Jag har ett BMI på strax över 30.
 
Om juag får säga det själv tycker inte jag att jag är Fet längre. Visst har jag några kilon kvar att tagga och en del fett men jag är fasiken inte fet!
 
Men till det som jag ville dela med mig av.
Jag beslöt mig att göra en inmätning idag för att kunna jämföra för ett år sedan (och förra gången).
Jag mäter mig ungefär 1 gång varannan månad typ.
 
Den 11 November 2012 såg mina mått ut så här:
Under byst: 104cm
Midja: 112 cm
Stuss: 126cm
 
Idag den 31 Oktober 2013 ser samma mått ut så här:
Under byst: 93cm (-11cm)
Midja: 93cm (-19cm)!!!!!!
Stuss: 114cm (-12cm)
På dessa tre ställen har jag alltså gått ner 42cm! Det är nästan en halv meter :D
Alltså 19 cm i midjan är galet bra och jag är sååå nöjd över att jag tog tag i mitt liv, en gång för alla! Jag har hittat glädjen och förståelsen för hur jag kan ta hand om min kropp på ett så mycket bättre sätt :)
 
Förra mätningen gjorde jag för 8 veckor sedan. Sedan dess har jag gått ner totalt 16cm på dessa ställen:
Under bröst: -5cm
Midja: -2cm
Över naveln: -2cm
Tjockaste stället på magen: -3cm
Stuss: -1cm
Lår (båda): -3cm
 
Armarna och över tuttarna var de samma som sist. Men armarna börjar ju också få riktigt snygga muskler ;)
 
Så jag klappar mig själv på axeln och säger bra jobbat Sanna och fortsätt såhär :D
 
Nu dags för frukost!!!!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: