Bromsa!

- postat i: Livet
Ibland kan jag vara väldigt ivrig. Så ibland behöver jag tyglas och bromsas lite.
Det svåra är att göra detta på sig själv. För jag ser sällan hur ivrig jag blir.
 
Idag lyckades jag faktiskt med detta.
 
Idag har jag äntligen skrivit klart min portfolio som jag jobbat med under hela kursen. 30 sidor totalt!
Så senaste veckan har jag suttit väldigt mycket vilket jag tror är osaken till att jag vaknade med massa spänningar i nacke, rygg och runt bröstkorgen. Jag hade detta oftare förr men detta är nog bara andra eller tredje gången i går. Tacka vet jag fysisk aktivitet :P
Nämen detta gör att jag går svårt att ta djupa andetag och är väldigt obehagligt.
Så jag började morgonen med linement och la mig på spikmattan i sängen och somnade om.
Efter några fler timmars sömn kände jag mig bättre men inte bra.
 
Så jag tog mig en promenad till affären för att komma ut och röra mig lite, men inte hjälpte det heller speciellt länge. Mest för att jag satte mig vid datorn när jag kom hem. Hållningen är inte bra då :(
 
Men efter att jag skrivit klart min rapport så kände jag att en liten löptur kanske skulle hjälpa.
Sagt och gjort så gick jag ut. Började med att värmaupp genom att gå ett tag och började sedan små jogga. Knäna kändes bra och andningen med. Spänningarna började släppa :) Efter 4-5 minuter kände jag inte av dem alls :)
 
Då kommer ivrigheten in... Man kanske ska springa 5km slingan? Tanken var att max ta 3 km. Men jag bromsade mig själv och sa att minislingan på 1,5-2km räcker eftersom jag inet sprungit ute på länge och inte länge på band så är det klokat att bara jobba ca 1,5 km. Bra Sanna! Plus att jag ska till gymmet senare ;)
 
Så plus poäng gill mig :) Både för att jag tog en löptur till lunch samt att jag inte överdrev det hela :)
Totalt blev det ca 25 min, 5 min gå, 12-15 min jogg, 5-7 min med handledsbelastning. Handleden börjat kännas bättre så jag börjar försiktigt att belasta den så den kan bli stark igen :D
 
Så nu ska jag ta mig en proteinshake.
 
Ha en fin eftermiddag :D
 


Åsa

Åh vad jag känner igen mig, och vart glad över denna obehaglighetskänslan. Har också problem med spänningar i nacke och ner till bröstkorgen. Och det är så äckligt att inte kunna ta ordentliga andetag! Men jag blir som du bättre ju mer jag tränar, tänker på hållningen.. och undviker datorn! Hoppas du blir bättre snart!

Svar: Jag känner mig redan bättre. Gymmet gör underverk för stela muskler :)
Sannasaur


NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: