Positiva idrottsupplevelser

- postat i: Livet, Träning
Något som läroplanen i skolan säger att ämnet idrott och hälsa ska ge eleverna är positiva upplevelser inom dans, friluftsliv och olika idrotter. Då måste ju jag som framtida lärare även ha positiva idrottsupplevelser? Right!?!
 
Förra gången jag åkte skridskor fick jag ett breakdown och ville aldrig stå på skridskor igen.
Men jag tog mig i kragen och letade upp ett par nya skridskor (ibland kan de vara fel på skidskorna) och gav mig fan på att bli bättre.
Idag var det dags att prova de nya skridskorna (hockeygrillor) tillsammans med några kompisar. Jag hade inställningen att träna mycket på de övningarna jag känner mig någolunda duktig på och bli bra på dem innan jag ger mig på de jag har svårt för. Så jag bröt helt enkelt ner alla moment i flera delar.
 
Dagens mål var att kunna åka "flygplan" dvs stå på ett ben. Det gick ganska bra. Jag behöver jobba lite mer på balansen. 
Jag och A tycker något av det läskigaste är att göra "knädopp" dvs du doppar de ena knät i isen i farten. Men tillsammans hand i hand tränade vi och blev ganska så duktiga om jag får säga det själv.
 
Även min bromstecknik lyckades jag utveckla massor. Jag kan inte riktigt göra hockeystopp än men kanske om ett par gånger ;)
 
Sammanfattningsvis så klarade jag så mycket mer saker än vad jag kunde föreställa mig idag. Jag satte ribban väldigt lågt visserligen men det var för att jag inte ville ha en negativ upplevelse igen.
2 timmar på isen blev det nästan och det lär kännas i kroppen i morgon. Framför allt i låren :P
 
Så nu börjar jag bli mer positiv för de där med skridskor. Men rätt inställning och om man inte tar sig an att bli proffs på en dag så kan det gå ;)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: