Fet? Inte nu längre ;)

- postat i: Livet
Jag är inte längre fet!
Enligt vem då kanske ni tänker?
Enligt dem som kom på den idiotiska BMI skalan :P
Det vill säga att jag har ett BMI under 30 :)
Jag skit fullständigt vad BMI skalen säger egentligen men det är ändå kul att samhället inte kan klassa mig som fet längre! In your face! :P
 
Som ni kanske förstår har jag vägt mig idag. M var snäll och lät mig väga mig eftersom jag varit så duktig och inte stått på vågen i omklädningsrummet en ända gång sedan jag lovade honom att sluta med det ;)
Vågen visade -0,8kg på två veckor vilket jag är riktigt nöjd med. Jag har fått rådet att ligga runt -0,5kg i veckan så det är ju väldigt nära ;)
Lite många dagar har jag ätit för mycket kalorier så försöker jag lite bättre de närmaste två veckorna kanske jag kan gå ner 1,0kg tills dess ;)
 
Så nu har jag en vikt på 95,4kg :D Totalt är det -22,6kg! Det är bara att jobba vidare så kommer jag bli lättare och lättare samtidigt som jag blir starkare och starkare :D
 
Idag blev det även ett långt pass på gymmet.
Värmde upp med 40 min Cardio i lugnt tempo på band och cykel.
Sedan blev det ca 40 minuter sturka för axlarna. Kändes helt okej tanke på vad axlarna fick jobba i skolan idag.
Sedan avslutade jag med 1mil på cykel vilket tog typ 32 minuter. Så nästan 2 timmar på gymmet. Bra jobbat Sanna. Men vad gör man inte när man inväntar att coachen ska få en paus i sitt arbete ;)
 
Ni kanske undrar också vad mina axlar fick ta för stryk i skolan idag. Vi har kört rullstol. Både på campus området, upp för ramper och annat. Plus att vi fick prova på rullstolsbasket med en världselit. Så galet kul och jäklar vad han var grym!!! Han fintade bort 10 studenter helt själv liksom :P
Jag hoppas jag kan se till att mina framtida elever får prova på många olika idrotter som spelas på paraolympiska spelen. Jag är så grymt imponerad av dessa människor och deras vilja :D
Jag får fasiken aldrig komma med någon ursäkt ige om varför jag inte ska kunna lära mig något :P
 
Hoppas ni haft en bra dag för nu ska jag gå och fixa lite kvällsmat. nomnom ;)
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: