Check!

- postat i: Livet, Träning
Inställning är nyckeln till de mesta. Ja typ allt egentligen.
 
I morse var min inställning riktigt bra och jag ville ge mig på ett försök på 50kg i Knäböj.
Det är ett av målen på min lista som jag vill checka av.
 
Det stod front squats på schemat men det skulle inte få stoppa mig.
Jag ökade från förra gångens 30kg till 40kg idag. Kände mig stark och visste att jag skulle klara 5*5*40kg.
Självklart gjorde jag det också. Visst det är lite tungt de sista reppen men jag klarar dem med ganska god balans, hållning och teknik.
Efter mina 5 set slängde jag på 10kg till och skulle ge mig på att testa med 50kg. Jag valde att fortsätta göra front då jag tycker jag har bättre balans där. Gjorde 1 men blev lite baktung i uträtningen och fick ta ett steg tillbaka. Min kompis E ställde sig bakom för att kunna stötta upp. Med rätt fokus, rätt inställning och lite jävlar anama så gjorde jag ett nytt första. 1 riktigt snygg och 1 till lite mindre snygg men jag gjorde det! 50 fucking kilo 2 rep i front squats!
Jag är riktigt bra!
 
Ni som har följt mig ett tag vet att jag började med knäböj i Juli i år. Började då med 12,5kg (tror jag det var) och är idag, 4,5 månader senare, uppe i 50kg! Rätt galet hur långt jag har kommit. Men oj vad jag har tränat teknik för att lära mig att göra bra knäböj.
 
Som coachen sa nu är det inte långt kvar tills grabbarna på gymmet känner sig klena bredvid mig ;) Haha 
'
Så det är en grej jag kan checka av från mina träningsmål! :D
 
Dagen kan inte börja så mycket bättre ;)
 
Så kom ihåg med rätt inställning kan du bli den bästa versionen av dig.
Det blir inte lättare varje gång du ger upp. Men jag kan lova er att det blir lättare varje gång man inte ger upp!
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: