Att vara stark

- postat i: Livet
 
Så är det oftast för mig. Jag fyller en bägare till brädden och till slut kommer den tippa över.
Det kan hända med minsta lilla grej när bägaren är väldigt full.
 
Jag börjar bli väldigt fysiskt stark tack vare all träning men den jobbigaste biten är att bli mentalt stark.
Ni ska veta att jag har kommit galet långt på den vägen också men jag möter några fallgropar ibland.
 
Dagar som jag bryter ihop så brukar jag oftast lära känna mig själv på ett djupare plan då jag vill förstå varför jag bryter ihop som jag gör. Jag har mina misstänkta delar som kan fått mig att samla på mig massor jobbigt. Och det är bara mig själv jag kan skylla som tar åt mig av det.
Jag måste lära mig att skaka av mig skit saker och låtsas som om det inte hänt.
Strunta i vad alla andra tycker och tänker när de kommer med negativa kommentarer och idéer på vad som är bäst.
 
När det stormar inombords så gäller det att hitta sina klippor som man kan luta sig mot. Oftast vill jag inte att mina vänner ska komma med förslag på hur jag ska göra eller bara säga "det löser sig". Jag vill bara att ni ska försöka förstå att jag har JÄTTESVÅRT att tänka "det löser sig"! Jag tror inte på att jag bara kan sitta i soffan och så kommer allt magiskt lösa sig. Jag måste göra en aktiv handling för att få det gjort. Och eftersom jag tänker så här vill jag gärna planera många saker långt i förväg. Då vet jag att saker kommer att lösa sig.
Självklart är jag flexibel i mina planer och kan vara spontan men jag mår bra av att planera för då kan jag vara lugn.
 
Såklart kan inte alla i min omgivning gå på tå och ändra allt de gör för min skull. Jag behöver också träna på att rycka mer på axlarna och tänka att allt kommer att lösa sig. Att det inte är något att stressa upp sig över.
Men att lära sig det och "programera om" hjärnan kommer ta tid.
 
Jag pratade med min fina mamma förut och hon nämnde att det var typ 6 månader sedan hon hörd emig så här ner bryten. Förhoppningvis kanske det tar ännu längre tid tills nästa gång mamma men det kommer bli tufft i vår med slutsturten i skolan. Då kommer jag ha mycket på min tallrik.
 
Tack till min fina familj och mina fina vänner som verkligen försöker stötta mig även om jag inte alltid tar emot er hjälp. Jag jobbar på det <3
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: