Tid hos...

- postat i: Livet
...Psykologen.
 
Jag kommer inte ihåg om jag har berättat för er att jag började gå hos en Psykolog för ca 1 år sedan?!
Förr trodde jag att man bara gick till psykologer om man var psykiskt störd eller likande.
Men så är det ju självklart inte.
En psykolog kan jag tycka är väldigt skönt att bara prata av sig med, om allt.
 
Jag började framför allt att gå till min psykolog för att försöka ändra mitt beteende kring mat, bantning och min våg. Det har blivit mycket bättre men något jag inte riktigt har släppt är min våg. Men jag är påväg åt rätt håll.
Maten är jag mycket bättre med.
Jag planerar oftast i förväg ut i fall att jag skulle bli sugen på godis. Jag har nästan alltid en frukt i väskan och tuggumi i jackan.
Och framför allt så straffar jag mig inte längre ifall jag har ätit typ godis. Förr kunde jag straffa mig själv genom att inte låta mig själv äta middag
 
Nu när jag skriver det inser jag verkligen hur dåligt jag har mått vissa perioder i mitt liv.
Men nu mår jag så mycket bättre, förutom att jag är förkyld då ;)
 
Så idag har jag en 6 månaders uppföljning med psykologen för att se om jag fortfarande är på rätt spår.
 
Men innan jag går dit måste jag få i mig lite frukost.
 
Hoppas ni får en fin tisdag :)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: