Drama

- postat i: Livet
Kursen jag läser fokucerar på interkulturell medvetenhet med en del drama.
Så igår hade vi en drama dag.
Vi skulle bygga vatten djur och växter till en saga i olikastora fgrupper.  Det var riktigt kul och intressant men jag känner att drama är något jag inte känner mig bekväm med. Men det är nog för att jag inte hat förstått hur mycket mer drama är än teater.
 
Det är stora ämnen vi diskuterar varje dag och det blir lättare att hänga med för varje dag. Jag tänker inte efter för mycket när jag skriver på engelska utan låter det bara flyta. För lärarna lär ju ändå förstår vad jag menar. Sen skriver jag oftast med blyersch först så kan jag dubbelkolla innan jag tar bläck.
 
Igår fick vi möjligheten att trägga ett äldre par och deras barnbarn som är resande människor/zigenare. De gav mig en helt annat bild av zigenare än vad jag hade. Fantastiskt fina och trevliga människor som påverkade mig väldigt mycket. Kommer komma ihåg dem väldigt länge. 
 
Jag kommer visserligen komma ihåg hela denna resan väldigt länge. Har det helt fantastiskt roligt. Massa nya vänner som jag kommer sakna när jag åker hem igen. Men det är ju över en becka kvar ;-)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: