healty sallad lunch

- postat i: Livet
Tjoho!
 
Jag sitter precis och äter lunch men jag känner att jag måste dela med mig av detta recept.
Eller recept är kanske att ta i:-P
 
Jag har gjort en kräftstjärt sallad på under 200 kcal!
Det ända som behövs är:
Sallad
Tomat
Gurka
Rödlök
Salladsost
Kräftstjärtar
 
Grönsaker kan man ta nästa hur mycket man vill av då de innehåller väldigt lite kalorier.
Jag tog 100g Kräftstjärtar vilket är mer än halva burken och bara 65 kalorier. 
Ta inte för mycket ost bara. I min sallad så är den mer än hälten av alla kalorier. Jag tog 40g salladsost vilket är 102kcal. Så man kan absolut ta mindre ost om man vill ha något annat gott i.
Jag toppade med hemma odlad oregano också. Mest för synens skull ;-)
 
Hoppas ni gillar denna lätta lunch sallad :-D
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: