Guld stjärna

- postat i: Livet
till mig!
Shit va energi jag fick nu på kvällen.
Det blev ju en hel kilometer längre runda än tidigare idag.
Så totalt har jag gått 14,5km idag under två promenader.
 
När jag kom hem kände jag att jag fortfarande hade lite energi kvar så jag körde 2 rundor av 10 benböj/squats, 10 armhävningar på knäna och 10 situps :D
Så en stor guld stjärna till mig som har gjort denna lediga dag till en riktigt bra dag som jag kan vara nöjd över!
 
Jag är ofta förvånad över vilken motivation och självdisiplin jag har fått över mig själv.
Jag kan ärligt säga att det är tufft många gånger men de är de gångerna jag känner mig extra nöjd när jag faktiskt har gått ner till gymmet eller avstått godis eller annat som frestar.
 
I morgon har jag gått 6 veckor utan godis och jag har nog aldrig gått så länge utan godis. Jag är grymt stolt över denna bedrifft och tänker fortsätta att hålla mig borta från det.
När jag pratade med min mamma förut så sa jag "hur kan jag tyckt det är gott för det är ju bara en massa skit i gentligen?" Men svaret är ju socker. Socker är världens vanligaste drog enligt mig. Det är till och med dödligt. Teknikt sett så är det fler människor som dör av socker än av snusning. 
 
men men jag ska inte predika er att sluta äta godis och socker.
Alla känner vi oss själv bäst och gör våra egna val.
 
Jag har hittat min grej där jag mår som bäst och det är precis där jag är nu:
Inget godis och lite socker
Ingen alkohol
Många promenader
Vardagsmotion som cykela och gå
och styrketräning på gymmet
 
Sen är det alldrig kul med lite andra pass så som dans, box och spinning.
I höst har jag även bestämt att jag ska ge body pump en ny chans ;)
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan göra mig en protein smoothie och läsa vidare :)
 
Kärlek till er!



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: