experiment

- postat i: Livet
Jag gillar att exprementera och gärna i köket.
Så idag tänkte jag att jag skulle försöka göra chokladbullar med protein i och utan socker och smör.
 
Sockret tycker jag är ganska lätt att ta bort men de svåra är smöret så liksom binger ihop allt.
 
Jag började med att vispa 2 äggvitor och 1 skopa proteinpuvler med vaniljsmak. Detta vispade jag ganska länge.
 
Sedan hällde jag i 2 dl fiberrik havregryn och 1 msk kakao. Vispade en stund till och smakade. Smakade mest havregryn.
 
Jag kollade då i skaffetiet vad jag skulle kunna ha i och hittade ekologiskt jordnötsmör med chokladsmak. Det var något lustigt jag köpte för några veckor sesan.
Jag tänkte att det kanske kan ersätta smöret och få bort en del av havregrynsmaken.
Jag slängde ner 2-3 msk av jorsnötsmöret och vispade till en jämn klibbig smet.
Jordnötsmöret gjorde susen för smeten.
 
Jag rullade smeten till bollar och rullade de även i kokos. In i kylen och vips så har jag "nyttiga" protein choklad bollar :-) 
 
Så det du behöver för att göra dessa goda mättande bollar är:
2 äggvitor
1 skopa protein vanilj
2 dl havregryn
1 msk kakao
2-3 msk jordnötssmör med chokladsmak
Lite kokos att rulla i.
 
Enkelt och gott utan massa onyttigheter :-)
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: