Snickers

- postat i: Livet
Hitta ett recept på "bra" snickers på http://finest.se/misskenving
Hon bloggar om sin träning och ger massa bra tips :) Diggar verkligen hennes blogg. Följer henne även på instagram :)
 
Så nu står de i frysen och jag hoppas det blir gott :)
 
Jag använde bara:
Mörkchoklad 300g
Jordnötssmör 350g
Chaswenötter 150g
 
Jag smälte hälfte av chokladen över ett vattenbad och smetade ut den på ett bakplåtspapper som jag lagt på en skärbräda. Sedan hällde jag i all jordnötssmör i en kastrull på svagvärme och rörde runt till en fin smet.
Grovhacka nötterna och häll i kastrullen med jordnötssmöret.
Smeta sedan röran över chokladen.
Smält nu resten av chokladen som tidigare och smeta det över jordnötssmeten.
Sedan in i frysen, men hur länge vet jag inte än.
En timme kanske.
 
Hoppas det blir gott så kanske jag kan bjuda in en vänn på fika senare ;)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: