fyra timmar senare...

- postat i: Livet
Så har jag massa energi. 
Oftast är jag helt död efter ett pass på gymmet och så även idag. Men nu drygt 4 timmar senare har jag massa energi :-P
 
Och snart ska jag ju sova. Hmm mindre bra.
 
Btw så vägde jag mig på gymmet idag. Har gått upp 2 kilo på en vecka :-( men det är bara att lägga i en lite högre växel nu så är det snart borta ;-)
 
Don't ever give up! Don't ever quit! I can! I will!


Nils

Vikten varierar oerhört beroende på vilken dag i veckan och vilken tid på dygnet du väger dig. Har du ätit mer kolhydrat dagarna innan vägning binder det vatten och gör dig tyngre. För mig kan det skilja 4 kilo beroende på om jag väger mig morgon eller kväll.

De som verkligen vill vara säkrare på vågens sanningshalt brukar väga sig varje dag i veckan direkt när man vaknar och sedan räkna ut ett snittvärde per vecka. Det ger en mycket säkrare bild.

Ett kilo fett på kroppen motsvara ungefär 7000 kalorier. Du måste äta 7000 utöver vad din kropp behöver för att stå still i vikt, för att lägga på dig. Och äta 7000 mindre än vad kroppen behöver för att stå still i vikt för att gå ner ett kilo.

För att ha gått upp två kilo på en vecka ska du alltså ha ätit 14 000 kalorier (2000 per dag) utöver den kalorimängd du "står still i vikt på". Jag skulle säga att det är högst otroligt.

Amanda

Hej!

Var gärna med och tävla hos mig!
Ett gladiator armband är det som lottas ut denna gång! Flera tävlingar kommer inom kort!

Vinner blir även länkad på min blogg när tävlingen är avslutat! Men Jag tar först kontakt via mejl.

Lycka till!


URL: http://AmandaHalldan.blogspot.com

NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: