Paleo diet?

- postat i: Kost
Vad är Paleo diet för något?
 
Jag gick in på Annika Sjöös blogg och hon skrev att hon äter Paleo.
Jag blev nyfiken och började google på de.
 
En enkel förklaring som jag hittade var att det är som LCHF fast inte lika mycket mejeriprodukter och lite mer frukt och bär.
 
Visst är det helt otroligt hur mycket dieter och kostråd det finns?
Jag äter som lite det jag vill men så lite socker som möjligt för att jag har ett sådant stort sockerberoende.
Jag försöker äta mindre portioner fast ändå bli mätt.
Blir inte jag mätt så blir jag oftast sugen på något ganska snabbt efter maten. Vilket inte är bra.
 
Jag säger: Lär känna din kropp och gör det som känns bra för dig. Lyssna inte alltid på vad alla andra säger. Man kan ta tips och råd men det är alltid du som känner din kropp bäst!
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: