Bananplättar

- postat i: Kost
Är så himla gott!
Det känns som man får ätta massa bara för att se är så små.
Idag blev det 10 stycken små plättar.
 
Jag tänkte att ni kanske vill prova att göra dem ni med så här har ni receptet:
 
1 ägg
2 msk Turkisk yoghurt 10% fett
1/2 msk Fiber Husk (glutenfritt)
1/2 tsk Salt
 
1 liten banan
 
Blanda alla utan bananen först till en jämn smet och dela sedan i bananen i skivor.
 
Stek i lite smör. Jag gör små (matskeds stora) plättar för annars kan de bli lite svåra att vända. 
 
Till kan man ha lite vad man vill. Jag gillar att blanda hallon och blåbär med lite Turkisk yoghurt och ha på sidan.
Men plättarna är så goda ändå för man får sötman från bananen.
 
Super gott och lagom "tung" frukost. 
 
Man lurar ju ögat med att det är många plättar men igentligen får jag bara i mig 1 ägg, lite yoghurt och en banan ;)
 
Visst ser det gott ut??? Och mycket???
 
Ett annat tips är att äta på liten tallrik. Det lurar ögat också ;)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: