Appar

- postat i: Livet
Har ni kollat vad mycket appar det finns inom hälso och fitness.
 
Jag använder mig av bland annat Run Keeper som läser av hur långt du springer, tid och genomsnittlig hastighet.
Mycket bra app när man är ute och springer för det peppar mig att springa/gå lite snabbare varje gång.
 
Idag hittade jag en app som heter Noom som är som en hälso coath (finns dock bara på Engelska). Man ska skriva in vad man äter och hur mycket. Du skriver in din startvit och din målvikt. Appen räknar ut hur många kalorier du får äta varje dag för att ni ditt mål. Jag ska enligt appen gå ned ca 0,7 per vecka och kommer då nå min målvikt (79 valde jag men det är långt från mitt första mål, men det är inom normat för BMI, som jag inte gillar) den 1 december i år. Jag tror inte appen är något jag kommer använda ofta men det kanske kan hjälpa någon annan ;)
 
Jag har bestämt mig för att inte säga "Jag ska ha gått ner 10 kilo om 2 månader". Jag ska nå mina mål någon gång och det får ta den tid som min kropp vill. Jag har mycket överflödigt fett som ska bort eller omvandlas till muskler och det kommer ta tid. 
Ett mål som är "tidsbegränsat" är att jag vill komma in mina shorts i sommar. Men det är bara träna och äta bra så ska det inte vara några problem. Det är ju typ 5 månader till sommaren ;)
 
Så för mig är inte vågen det viktigaste det är cm. Jag vill bli smalare och då brukar man tappa kilon också ;)
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: