Mumma middag

- postat i: Livet
Idag gjorde jag en snabb och riktigt god middag, om jag får säga det själv.
Och det får jag ju för det är min blogg :P
 
Nä men jag ska ju iväg om 50 minuter för att köra Box och ville inte äta något "tungt och mättande". 
Så på bussen hem kom jag fram till att jag skulle göra kyckling filé med kokt brysselkål med gräddsås.
 
Jag delade kycklingen i mitten så att den skulle stekas snabbare.
Jag lät brysselkålen koka/puttra i grädde med salt, peppar och lite soja(för att få den brun).
 
Kycklingen stekte jag i lite olivolja smaksatt med rosmarin. Kryddade med salt, peppar, paprikapulver, kött och grill krydda samt vitlökspulver.
 
Blev väldigt gott och jag åt hälften av det jag lagade nu och sparar resten tills i kväll efter träningspasset :)
 
 
Det var länge sedan jag gjorde en sådan god middag. Ville typ slicka av tallriken när maten var slut :P
Kycklingen var perfekt och saftig. Ibland förvånar jag mig själv :)
 
Nu ska jag dricka min Celsius innan det är dags att gå ner till gymmet :)
 
Ha det fint!
 
Puss


Sofie

Det så super gott ut :)
Och plus Celcius med :)
Puss gumman


NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: