Proteingröt?

- postat i: Livet
Jag skrev ju tidigare att jag skulle testa att göra proteingröt, vilket jag har gjort.
 
Jag började med att hälla upp 1dl fiberhavregryn i en djup tallrik. 
Sedan blandade jag ut 1 portion (30g) One Whey Choklad och hasselnöt med 2,5 dl vatten
I vanliga fall så räcker det med 2 dl vatten men jag ville smaka hur pulvret smakade med vatten bara. Och vet ni vad? Det va sååååå gott. Smakade precis som hasselnötskräm :D
 
Men tillbaka till gröten nu.
Jag hällde i proteinblandningen med havregrynen.
In i micron på full effekt under 1 min. Rör om och sedan 1 min till.
 
Toppa gröten med bananskivor och en tsk jordnötssmör.
 
Det blev riktigt gott och mättande. Fick typ trycka i mig de sista för jag ville verkligen inte slänga ;)
Jag hade nog kunnat köra det lite längre i micron då grynen inte riktigt hade gottat ihop sig.
 
Men det är definitivt något jag kommer göra igen och jag kommer helt klart köpa mer av choklad och hasselnöt i framtiden ;)
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: