Nu har jag äntligen smakat

- postat i: Kost, Livet
Ja nu har jag fått smaka mina proteinbars.
Och de blev riktigt goda!
Smakar som chokladbollar typ :)
 
Vad hade jag i mina proteinbars då???
 
4 dl havregryn
3 dl / 3portioner proteinpulver med smak av choklad
0,5 dl hackad mandel
2 msk riven kokos
3 msk kokosmjöl
1 tsk kanel 
1 näve hasselnötter (hela tog jag med det går nog lika bra att hacka)
 

Blanda först alla dessa torra ingredienser.
Sedan blandar du även i:
 
4 msk äpllemos (gärna osötad)
0,5 dl jordnötssmör (jag hade crunshy med smak av choklad)
1 msk honung
1 dl mjölk
 

Blanda till en sörja och häll i en plast burk och toppa med lite riven kokos.
In i frysen några timmar (så att du kan dela upp barsen innan det blir för fruset)
Jag packeterade mina i platsfolie och förvarar dem i frysen.
 
När du bli sugen så ta fram en bit och låt den ligga i rumstempurerat ca 5 min ;)
 
Hoppas ni gillar de lika mycket som jag :)
 
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: