Hemma bra, borta bäst?

- postat i: Livet
Eller??
Det har varit så himla skönt i småland i helgen.
Vädret har varit underbart och jag har verkligen varit ledig från alla måste som finns här hemma i Linköping.
 
Direkt när jag kom hem för ca 1 timme sedan fick jag sätta mig vid datorn och fixa saker som var tvugna att vara klara innan klockan 8.00 i morgonbitti. Men nu är det fixat.
 
Så mitt huvud har redan börjat på veckan, fast kroppen vill bara ha mer helg i småland.
 
Va händer mer i småland???
Jag har gosat med en massa djur. Katter, kossor, hästar och getter. Bor man på landet så finns det alla möjliga sortes djur :)
 
Jag har bland annat ridit på en STOR häst för första gången på 6 år.
 
 
Han kanske inte ser så stor ut med stora mig på men han är 179cm i makhöjd. Alltså lika lång/hög som jag.
Och jag klarade mig faktiskt från att ramla av denna bjässen även om han skyggade två gånger. Duktiga vi är jag och Kristins fina Danito! Han kommer bli en riktigt fin häst när han är färdig ;)
 
Idag höll jag även lite "lektion" för Kristin när hon red Danito. Jag är verkligen ingen storhäst expert men jag har ridit mycket dressyrövningar i mina dagar. Bara för att man rider islandshäst betyder ju det inte att man inte kan något om "vanlig" ridning.
Kristin verkade iaf väldigt nöjd och det är alltid kul :)
 
Vi har även glassat oss i solen massor och jag fick mig lite färg också :)
 
 
Den osminkade sanningen i halvt motljus :)
 
Jag fick även lite smycken och ett par Jeans av Kristin. Överlycklig över att jag kan ha samma byxor som hon haft tidigare. Tack min snälla vänn <3
 
Men nu är jag så trött i kroppen så jag måste hoppa in i duschen och sedan under täcket.
 
I morgon börjar VFUn igen och jag ska CYKLA!!!! 
 
Vi hörs i morgon.
 
Puss



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: