Andning och teknik

- postat i: Livet
När jag var ute och sprang förut så lät jag tankarna gå åt alla möjliga håll.
Mest för att jag fich håll efter bara någon minut och knäna ömmade lite strax innan 5 minuter.
Men jag kämpade lite till och framåt 7-8 minuter så tänkte jag "Det här känns ju riktigt bra och skönt". 
Jag börjar verkligen hitta förtjusningen i att jogga.
 
Visst jag är inget proffs...än :P Haha
Nä men jag släpper mycket annat när jag är ute och förstår varför många springer för att slappna av.
Själv har jag ofta förknippat det med smärta i alla möjliga delar av kroppen och framför allt i lungorna.
 
Men som rubriken säger; det handlar om andning och teknik
Att försöka andas långsamt och djupa andetag och bara låta fötterna rulla på i ett tempo som passar just dig.
Jag joggar väldigt långsamt men emellan åt kan jag trycka på lite mer i steget.
 
Hitta ditt tempo och din andning så tror jag att alla kan njuta av en jogging tur.
 
Jag trodde då aldrig att jag skulle kunna göra det.
Men ger jag mig fan på något så lyckas jag ofta.
 
Tack Mamma och Pappa för den kvalitén ;)
 
Nu ropar sängen och jag ska faktiskt skippa joggningen i morgon bitti och se vad jag känner för när jag kommer hem istället. Det var ju så himla skönt i dag på kvällen och det kanske är lika fint i morgon ;)
 
Sov så gott!
 
Puss



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: