Ros inte ris!

- postat i: Livet
Något jag har tänkt på idag är att jag sällan ger mig själv beröm. Att jag sällan klappar mig på axeln och säger bra jobbat Sanna! Men allt för många gånger säger jag till mig själv hur fet och äcklig jag är. Många gånger blir jag förbannad över att jag gett vika för suget. Men varför kan jag inte säga oftare; Vad duktig jag var nu som inte köpte något godis. 
Jag mår alltid mycket bättre av positiv förstärkning än negativ bestraffning.
 
Jag måste tänka på det oftare. Komma ihåg att en situps är bättre än ingen! En dag utan socker är bättre än ingen! En promenad (även om den bara är på 5 minuter) är bättre än ingen! Och glöm inte att berömma er för saker som ni faktiskt ska ha beröm för. Man kan inte alltid vara på topp och vara fantastiskt duktig varje dag. Det är ingen men vi kan bara göra vårat bästa!
 
Kom ihåg nu att belöna er när ni är duktiga! Men bli inte arga och strunta i maten bara för att man inte ha ätit som man skulle en dag. Jag ska tänka på detta varje dag och om vi hjälper varandra att påminna oss själva om hur duktiga vi är som vill ta hand om vår kropp. Vi har ju faktiskt bara en.
 
<3



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: