Man glömmer så lätt

- postat i: Livet
att man har en blogg ibland. Nu har det gått flera dagar sedan jag skrev... igen!
 
Igår hade jag uppenbarelse. Eller det kanske är att ta i, men en tanke slog mig när jag var och handlade.
Jag gick till affären för att handla mjölk och frukt. Så fort jag kom in i butiken såg jag något som de gjorde extra reklam för och genast funderade jag "det där skulle nog vara gott". 
Vanligtvis brukar jag strosa runt inne i matbutiken för att "känna efter" vad jag kan vara sugen på. 
Varför gör man det??? Det är ju helt idiotiskt. Inte konstigt att man köper godis, glass eller chips om man känner efter om man är sugen.
 
Men i går så höll jag mig endast till de saker jag skulle ha. Men jag tänkte också bara: mjölk, mjölk, mjölk, mjölk, mjölk, mjölk... tills jag plockat mjölken. Sedan tänkte jag bara: frukt, frukt, frukt, frukt, frukt, frukt... när jag hade plockat äpplen och clementiner så var det bara att "blunda" förbi godiset och glassen innan kassorna.
 
Detta är något jag ska fortsätta med. Försöka att aldrig handla förutom när jag vet exakt vad jag behöver. Inte vad jag kanske vill ha eller är sugen på. Alltid skriva lista!
 
 
Tips från mig till er!
 
<3



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: