Middags tips

- postat i: Kost
Tänkte slänga in ett inlägg medan jag är i förskolan.
Ett middags tips.
En kompis bad om receptet när hon såg bilden jag lagt upp på facebook så då tänkte jag att jag kan dela med er här på bloggen :)
 
Pannbiffar med potatisgratäng

Pannbiffar gör man efter smak. Mina har min mamma gjort till mig :)
Så jag lägger pannbiffarna i en ugnssäker form och låter de stå i ugnen ca 20 minuter i 200 grader.
Potatisgratängen gör jag på en potatis, vispgrädde, vitlökspulver, salt och riven ost.
Skiva potatisen och lägg ett lager i en liten form(eller stor men då behövs mer potatis). mellan alla lager har man lite vitlökspulver, salt och riven ost. När man kommit upp till kanten har man lite ost och vitlökspulver på toppen och sedan häller man på grädden. Grädden ska vara nästan upp till kanten så att potatisen kan koka i grädden. Grädda i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.
 
Till detta hade jag även sparris som jag körde i ugnen med pannbiffarna. Till servering hade jag lite små tomater också :)
 
Hoppas det smakar :)
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: