Hypotes

- postat i: Kost
Jag ska ju ställa en hypostes om vad jag tror kommer hända under 13 dagars dieten.
Jag har googlat på den och det är många som pratar negativt om den och att det är ren svält att gå på den. Andra är mer nöjda men tycker det är tufft att full följa dieten.
 
Jag håller med om att den verkar tuff men även med de som säger att det är skönt med en kick start. Många säger även att de snabbt går upp vikten igen, men det beror väl på vad man går tillbaka till efter dieten? Självklart ska man inte möla i sig 1kg godis precis efteråt. 
Jag ser det som en period för att bli av med sockersuget och då kan man fortsätta utan.
 
Jag ska se till att klara dessa 13 dagar för att kunna färdigställa min undersökning och jag vet att jag kan klara det. Kan jag gå på pulver i 16 dagar så kan jag gå på låg kolhydrats diet i 13dagar.
Fördelen är ju också att jag har mina två kurskamrater som ska gå på samma diet.
 
Min Hypotes: De första 3-4 dagarna kommer jag känna mig trött och matt i kropp och huvud. Vid dag 4-5 kommer jag börja känna mig lättare och piggare och orka mer. Vid dag 7 tror jag att jag har gått ned 5-7kilo. Dag 8-10 kommer jag gå ned mindre i vikt och mitt tålamod kommer gå ned. Dag 11-13 tror jag att jag att jag kommer känna mig mer positiv då det är kort tid kvar. Efter 13 dagar så tror jag att jag kan ha gått ned 7-12 kilo och minskat 10-20cm i midjan.
 
Efter dieten ska jag INTE börja med massa kolhydrat igen. Jag tror dock att jag kommer gå upp 2-3 kilo första veckan efteråt. 
 
Det är inte rekomenderat att konditionsträna under dieten men så fort min kropp orkar ska jag promenera så mycket som möjligt.
 

Detta är helt efter egna tankar om vad jag tror kommer hända med min kropp. Jag kommer ta en startvikt och start mått. Sedan kommer jag ta en vikt efter 1 vecka och vikt och mått morgonen den 14de dagen.
 
Jag är riktigt taggad och ser detta som en forskningsmöjlighet.



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: