Sparris gratäng

- postat i: Livet




Så här såg det ut när jag gjorde min sparrisgratäng.

Ett tips är att köra bara sparris och bacon ett tag i ugnen innan man lägger på osten.
När jag gjorde med allt på en gång ca 20 minuter i ugnen och då blev baconen väldigt seg.
Kan skulle ju även kunnaprova med tärnad eller klippt bacon.

Hoppas ni tycker om det :)


A

Kan du inte dela med dig av receptet oxå här på bloggen?

Sanna

Absolut. Jag är så dålig på att följa recept men detta hade jag:

ca 200gram sparris som jag lägger i en gratäng form.

ca 25-50 gram smör som jag skivar uppe på sparrisen

1/2 paket bacon som läggs uppe på smöret.



Sen skulle jag vilja köra ca 20 min i ugnen.



Ta ut formen och lägg på ost skivor så det täcker all bacon.

Gillar du tomater kan du hade det också.

Krydda med Oregano.

In i ugnen ca 10 minuter till.

Räcker till va 2-3 personer


URL: http://sannasaur.blogg.se/

NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: