Home sweet home

- postat i: Kost
Recept och babybell
Titta vad jag hittade i Lerum. En ny LCHF bok till mig: LCHF-Husmanskost "Den goda vägen till hälsa och viktminsking" Skriven av kostrådgivaren Anna Hallém. Jag tittade i denna bok hemma hos min fina vänn Kristin och tycker den är riktigt bra. Massa bra recept. Så gå till Bokia och köpt den för den är på extra pris nu, 99:-

Som sagt tog jag mig en promenad i det fina vädret ner till Lerum och många minnen har man här. Även om jag bor i Linköping kommer Lerum alltid vara platsen där alla mina barndomsminnen finns.
Det hade kommit några nya butiker som jag spanade in men jag får hålla i pengarna tills jag har nått min målvikt, för då ska jag åka till Newyoker i Norrköping med Sofie för att shoppa :)

Nu ska jag äta lite lunch som består av babybell ost :) mumma. Ska även dricka lite vatten efter min 4-5km promenad :)

Jag har fortfarande inte kört på löpbandet men dagen är inte slut än. Plus att jag ska gå tillbaka till Lerum i kväll då jag ska klippa mig hos Erika :) Mycket motion va det här :)

Har du inte ätit lunch än så kan jag tipsa er om en gratäng jag gjorde häromdagen:
Fyll en gratängform med blomkål och Broccoli.
Tärna upp lite falukorv och rökt skinka och strö över grönsakerna.
Häll på ca 3 dl vispgrädde som grönsakerna kan puttra i
In i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter.
Ta ut gratängen och lägg lite ost uppe på gratängen.
In med gratängen ca 5 minuter till så att osten smälter
Ta ut gratängen och ta en liten portion då det är väldigt mättande.

Hoppas det smakar :)



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: