2012 nystart

- postat i: Livet
Nu startar jag det nya året med en ny blogg!

Mitt namn är Sanna och jag är en tjej på snart 24 år som studerar vid Linköpings Universitet på Lärarprogramet.
Mitt liv är hektiskt och jag vill få ut så mycket som möjligt av det.

Jag förlorade min faster i slutet av förra året och vi hade hennes begravning i Sverige i går. Hon förlorade kampen mot canser efter 2,5 års kämpande. Igår blev jag påmind av att man aldrig aldrig aldrig ska ge up, inte ens om du blir diognastiserad med canser! Så varför ska jag ge upp på livet och fortsätta vara överviktig?

Jag har under hela mitt liv varit större än alla andra, visst är lång (179cm) men jag ska inte väga så mycket som jag har gjort. Jag har jojjo bantat i många år och har nu börjat på den nya trenden LCHF. I början av Januari vägde jag 110,9 kilo och har efter några veckors pulver som har övergått till LCHF istället och träning på gym gått ner till 106,4 kilo. Mitt mål är att väga ca 85 kilo vilket jag ska klara av detta år!

Mer om min vardag:
Studerar 100% vid LIU till lågstadie- och förskolelärare
Jag har två extra jobb (Hästskötare på Islandshäst Centret Stenholmen samt vårdbiträde vid Attendo LSS).
Jag sitter som ordförande i Ungdomssektionen i Svenska Islandshäst Förbundet.
Jag har 3 Islandshästar med min mamma varav en hos mig i Linköping.
Jag älskar att umgås med mina vänner och gå ut och dansa.
Jag lever ensam i min 2:a i Ljungsbro utanför Linköping.
Mamma bor i Tibro och Pappa bor i Lerum men det ser bara ut så under en period då de ska bygga hus snart.
Lillebror Johan bor i Skövde och pluggar där.

Här kommer jag att skriva om tips på mat enligt LCHF och träning. Mitt liv med mina studier, jobb, hästarna och mina vänner.

Jag hoppas jag kan underhålla någon och kanske hjälpa er i eran kamp mot överviken.
2012 ska bli mitt år! Vill du med på min resa?

xoxo Sanna



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: