Proppat huvud

- postat i: Livet
Ja huvudet är verkligen fullt!
Jag har så många tankar kring mitt arbete i skolan och runt mitt examensarbete.
Just nu sitter jag i bibblan på campus och skriver på mitt examensarbete. Dock går tankarna i denna stil "Geary menar att dyskalkyli beror på svagt semantiskt minne.... undra om jag ska kolla upp om vi kan göra studiebesök på tekniska verken. Kan jag starta upp ett miljöprojekt i klassen där vi pratar om hållbarutveckling och annat.... nej nej dyskalkyli va det nu! Va sa Geary? Ja just de svagt minne, även arbetsminnet är svagt hos de som har dyskalkyli.... Vilka elever var de som var svaga i matematik i klassen. Hur jag jag arbeta mer konkrekt i matematiken. Vad för material har jag att till gå. Jag måste fixa en egen mattebok och kolla hur jag kan lägga upp undervisningen..."
 
Ja lite så ser det ut i mitt huvud :P haha jag kan inte riktigt hålla pli på tankarna. Men jag kommer snart in i det ;)
Men jag är sjukt taggad på att börja planera och undervisa nu. Ska bli riktigt kul. Som ni kanske förstår av inblicken i mitt huvud så kommer jag arbeta mestadels med matematik och NO vilket passar mig super. Helt klart mina starkaste ämnen i klassrummet :) Nu börjar det äntligen sjunka in i mitt att jag faktiskt arbetar som lärare. När man går och funderar på vad, hur och varför kring undervisning på helt tid. Som student har det mest varit under praktikperioderna. Men nu gör jag detta på heltid :D Så himla roligt :)
 
Men så har jag ju mitt examensarbete också. Jag är faktiskt inte så stessade över det. Jag har ändå kommit en del på vägen tycker jag. Har en hel del referenser och jag har skrapat ihop några sidor text. Det finns inte riktigt någon röd tråd än men det kommer ;)
Förhoppnigsvis kommer jag skicka ut mina enkäter på söndag till olika skolor. Så är det någon av mina läsare som är lärare i årskurs F-6 och vill delta i min undersökning kring "vad lärares kunskap är kring dyskalkyli" så är det bara att hojta till ;)
 
Nä nu kan jag inte sitta här och skriva hela kvällen. Jag ska försöka läsa en artikel till innan jag beger mig hemåt för att vila mitt lilla huvud ;)
 
Ha det fint och kämpa på ;)
 
 
 


gull-may wassberg

Du är fantastisk i allt Du företar Dig. Mormor är stolt över Dig och finns alltid till hands när och om Du behöver nig

Bamsekramar Gull-May


NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: