Jag blir så arg!

- postat i: Livet
Inte på er...
På mig själv!
 
Varför kan jag inte låta bli vissa saker?
Varför kan jag inte bara göra saker som är bra för mig?
Okej jag tränar mycket och det mår jag bra av. Det är verkligen toppen.
 
Men varför kan jag inte låta bli massa godsaker?
Varför kan jag inte låta bli att väga mig även om jag lovat M att jag inte ska :(
Sorry att jag bröt mitt löfte men nyfikenheten blev för stor idag :(
 
Planen är att jag ska vägas in på Torsdag för sista gången i år och jag ville veta hur jag låg till viktmässigt. 
Inte....bra :( Vågen visade ca 2 kg plus på 9 dagar :( Jag tror visserligen att mycket är vätska men ändå :(
Jag vet ju att jag inte ska väga mig men jag är så fruktansvärt nyfiken. Jag hoppas alltid att det ska visa positivt men idag visste jag nästan att det inte skulle vara det. Varför ställer jag mig ens på vågen då? Suck jag blir verkligen så trött och arg på mig själv!
 
Men jag har bara mig själv att skylla för resultatet. Så blir det när man inte äter som man ska. 
Kan någon banka in det i huvudet på mig så kanske jag kan låta bli bullar, kakor, goda ostar, glögg och annat smarrigt??? Självklart ska man kunna leva också men jag har så svårt att säga nej ibland. Jag fattar inte ens hur jag kunnat låta bli godis i över 7 månader. Godis som varit mitt största problem. Men jag har väl ätit annat skit istället...
 
Men jag får försöka lämna det bakom mig nu.
Jag får kolla med M på Torsdag om vi ändå ska göra en invägning även om vågen lär visa plus. För jag får fasiken inte hets banta nu! Inga sådana dumheter! Hellre att vi flyttar invägningen tills på Måndag eller något. Får se vad han säger. He´s the boss ;)
 
Men jag tänker avsluta inlägget lite mer positivt. Jag har hittills klarat min plankan utmaning. Klarade 70 sek idag och kan nu bocka av att kunna göra plankan 1min på min tränings mål lista. :)
 
 
Härligt jobbat! Det är sjukt jobbigt nu men bara 4 dagar kvar plus 2 dagars vila :)
 
Jag får även ge mig lite beröm över att jag ändå gjorde ett bra träningspass även om vågen inte var min vän.
Jag klarade chins 5*5*52kg(motstånd) men jäklar vad det var jobbigt :P
Körde lite Over Head Press med hantlar som väger 13,5kg men där tog det stopp. Det blev 4+3+3 rep med dem. Sedan bytte jag till en stång istället. Den vägde 29,5kg och där klarade jag 5+4+4+4! Riktigt gött. 
Jag är inne på sista träningsveckan för detta året och sedan ska jag få lite välförtjänt vila.
Så sista veckan ser inte ut riktigt som vanligt eftersom vi körde ett helkroppspass i Söndags.
 
Så i morgon blir det Marklyft. Kommer nog exprementera där lite också. Köra några upphöjda och några vanliga. Eller jag får se :P
 
På Torsdag blir det bänk och rodd. Ska nog testa bar-row som vi gjorde i Söndags och se vilken vikt som passar mig om jag ska köra 5*5.
 
Fredag och Lördag är det mycket jobb för mig så då blir det vila. Eller jag cyklar ju 14km per dag då ;)
 
Söndag är planen att komma ut och jogga på kvällen efter att jag har jobbat. Får se vad kroppen tycker om den idéen då ;)
 
På Måndag blir det ett benpass med den bästa :D Ett sista mördarpass innan jul ;)
 
Så ser min plan ut just nu men man vet ju aldrig vad som händer.
I går när jag vaknade trodde jag nästan att jag skulle vara ledig fram tills Fredag. Men nu har jag jobbat två dagar som vikarie och vart även bokad på samma skola i morgon. Så himla kul att jobba som vikarie :) Idag kände jag verkligen att jag har valt rätt yrke och trivs som fisken i vattnet :) Det är tufft men samtidigt så himla kul och givande :)
 
Så nu släpper jag all negativ energi och ser framåt mot positivare saker :)
 
 



NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAIL:

URL: